söndag 8 maj 2011

ICA-loppet 10 km

Igår var vi ett gäng som drog ut på Alnö och sprang ICA-loppet som är en löptävling på kuperade gator och vägar där. Det kändes trots allt ganska hyffsat när jag sprang, men nog slog det mig att jag saknar mer träning av allt, d.v.s. mer distans, intervaller etc för att det ska flyta på ännu bättre. Jag presterade min sämsta tid på milen sedan jag föddes (36.57) men någon minut kan man nog skylla på kuperingen och motvinden. Men ändå, jag hade hoppats kunna göra en lite bättre tid iaf... Men det blev ju en jättebra genomkörare åtminstone så det kan bara bli bättre!

Vädret var fint (lagom löptemperatur) och människorna var glada så det var en toppendag!

Sundsvalls Tidning var där och gjorde ett reportage.
Jag blev sexa, här är resultat. (snart kommer även målgångsvideo där)

Starten för 10 KM, jag har nummer 1043 och ser fokuserad ut :-)

Trött men lycklig efter målgång :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar