söndag 16 januari 2011

Gud så gött

Kl 09.00 möttes ett långpass-hungrigt gäng upp vid Sidsjön (Martin L, Anton A, Örjan F, Magnus S). Det hade snöat 7 cm under natten men spårmaskinerna lyste med sin frånvaro. Det verkar bara vara under kontorstider som spåren dras upp... Riktigt dåligt när det är så mycket folk som är ute och åker på helgerna! Vi tuffade på och växeldrog i det snöiga/sladdriga föret.

För mig personligen var det verkligen nödvändigt med ett riktigt långpass, också de har lyst med sin frånvaro för mig... Så det var med lite spänd förväntan som jag gav mig ut. Bitvis fick jag slita för att hänga med, tror att jag hade lite sämre skidor än de övriga (mina riktiga skidor är inlämnade på stenslipning). Och de dåliga spåren var ju lite tradiga att försöka åka i. Efter 1,5 h så gav jag upp sällskapet och lufsade på i ett för mig mer lagom tempo, jag ville ju ändå orka vara ute bortåt 3 timmar. Jag kände mig nästan piggare och piggare under passet så det var ju positivt, klockan stannade på 2.40. Nu efteråt går jag runt i smått extas och njuter över känslan i kroppen. Så himla underbart det är att ha en frisk och fungerande kropp som avger lycko-endorfiner av att röra på sig! Jag vill genast ut och åka ännu mer! Men snön skottar sig inte av sig självt och husrenoveringen lockar också så nu blir det sådana sysslor en stund.

Ikväll ska jag på möte i klubbstugan, planen är att premiärcykla mina nya vinterdäck dit. Jag monterade nyss på dem på MTBn så jag längtar efter testturen :-)
Gänget som trotsade de dåliga spåren.

2 kommentarer:

  1. Härligt att se att det finns fler än jag o Mattias Fredriksson (körde faktiskt på dem VL 2010) som kör denna anrika gamla modell av Fischer RCS :)

    Gick väl inte så bra för Mattias, men det beror nog inte på laggen. Men jag ser att du skyller på dem :)

    Bra kört iaf, 2:40 är respekt!

    SvaraRadera
  2. Jo gamla guldpar brukar leva vidare länge :-) Mina har dock för hårt spann så de är svåra att få fäste med, och tydligen ska man i nysnö-före ha extra mjuka spann :-/

    SvaraRadera