söndag 30 januari 2011

Södra Berget Runt

Återigen tävling. Även denna gång ville det sig inte. Bl.a. kom jag lite sent upp på berget och fick parkera lääängst bort vid hotellet. Där var spåren ej körda så för att testa skidor fick jag bege mig till ängen. 15 min före start började jag slänga på klister på mitt andra par skidor (borta vid bilen) eftersom mitt första par inte funkade. Jag hade precis fått på mig skidorna när starten gick, fick staka som en galning men hann bara passera halva startfältet på startrakan så sedan satt jag fast i den stora massan. Efter ett antal små tokryck för att passera folk så hade jag fri lejd efter ca 6 km men då var alla bra ryggar långt borta. Mina skidor gick trögt idag också men jag hade ok fäste iaf (inte bra men ok). Efter halva loppet vid 20 km så tyckte jag skidorna började gå ännu sämre samtidigt som kroppen inte svarade så bra. Så vid 27 km klev jag av loppet vilket kändes rätt. Mitt skidliv leker inte direkt just nu :-/ Tur att inte skidåkning är allt här i livet :-)

2 kommentarer:

  1. Tur att det kommer nya lopp med nya förutsättningar!

    SvaraRadera
  2. Lyllos dig som kan vinna även med "dåliga" skidor... Så skulle jag också vilja kunna göra :-)

    SvaraRadera