måndag 24 januari 2011

Jag är med i tidningen!

Igår åkte jag Bror Viklunds lopp i Sörfors utanför Sundsvall. Det var ett bra startfält, tyvärr var mina skidor kassa denna gång också, denna gång var det glidet som var helt under isen, ALLA gled ifrån mig. Det börjar bli tröttsamt att klaga på materialet hela tiden så jag säger inte mer än så. Jag måste helt enkelt försöka komma tillrätta med mina materialproblem :-/

Kroppen kändes hyffsad iaf och vädret/temperaturen var perfekt, ca -5 grader och hårda spår. Haha, jag kom dessutom med i tidningen! Det är jag som man skymtar till höger i bilden i reportaget (rygg med nummer 21)
http://dagbladet.se/sport/1.2678339-steg-i-ratt-riktning
Det gäller helt enkelt att vara på rätt plats vid rätt tidpunkt :-)

2 kommentarer:

  1. Cykling kan man köpa sig till det värsta, samma som eliten, svårt med skidor det.

    SvaraRadera
  2. Ja man kan inte köpa till sig vallakunskapen vilket är synd... Som amatör har man inte heller 10 par skidor att välja på med olika strukturer och belag och spann... Men visst, man kommer ganska långt om de grundläggande sakerna är rätt, men inte ens det lyckas jag med verkar det som :-/ Men skam den som ger sig :-)

    SvaraRadera